Sektsioon Nietzschest ja dekadentsist Eesti filosoofia aastakonverentsil

Vassily Kandinsky. Komposition VII,
1913. Õli lõuendil. Sektsiooni viimane, Eduard Parhomenko ettekanne kõneleb Nietzsche võimalikust mõjust Kandinsky kunstiteoreetilistele kirjatöödele, iseäranis ajastu apokalüptilis-dekadentlikkuse kujutamisel abstraktse kunsti võrsumise algupärana ja ühtlasi ajastu dekadentlikkuse ületamise võimalikkusena, ning tema abstraktsionistlikule maalimispraktikale kui objektsest (mimeetilisest) pildikäsitusest väljamurdvale.
25.–26. augustil 2022 toimub Käsmus XVII Eesti filosoofia aastakonverents, mille korraldajaks on seekord Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste instituut. Konverentsi esimesel päeval leiab aset paralleelsektsioon „Nietzsche ja dekadents“, mis tõukub nädal varem toimunud Underi ja Tuglase Kirjanduskeskuse samanimelisest töötoast.
Kava
Leo Luks, Nietzsche dekadentsikäsituse eritlus ning selle vältimatud seosed tema teiste filosofeemidega
Margus Vihalem, Nietzsche dekadentsi ületav esteetika
Jaanus Sooväli, Nietzsche rasside segunemisest, haigusest ja mitmekesisusest
Eduard Parhomenko, Kandinsky: abstraktse kunsti dionüüslik grammatika?